Här presenterar jag några av Profet Muhammeds tal om Imam Ali
Imam Ali är Profetens kusin och svärson
Han gifte sig med Profetens dotter vilken heter Fatima, Guds välsignelse över dem alla
Profet Muhammeds tal om Imam Ali finns i både shia böckerna och i sunna böckerna
Profet Muhammed sade: Titeln på troendes bok är kärlek till Ali
Profet Muhammed sade: Det finns inget svärd liknar Dhu-Fiqar och ingen modig kille är lik med Ali
Profet Muhammed sade: Bärare av min flagga i detta liv och kommande liv är Ali
Profet Muhammed sade: Guden befallde mig att stänga samtliga dörr untom dörren till Ali
Profet Muhammed sade: De mest sannaste person är tre: Troende av Al-Yasen, troende för farao och bäst av de är Ali
Profet Muhammed sade: Den som vill leva mitt liv och dö min död, måste bli anhängare av Ali
Profet Muhammed sade: Anroparen kommer att ropa på domedagen: O Mohammed välsignelse över din far och Ibrahmi samt välsignelse över din (bror) Ali
Profet Muhammed sade: Varje profeten har efterträdare och arvtagare, och min efterträdare och arvtagare är Ali
Profet Muhammed sade: O Gud ta ej min själ förän jag ser ansikte av Ali
Profet Muhammed sade: Vi är skapade av samma familjträd, jag och Ali
Profet Muhammed sade: Den mest kunskap kunnig efter mig i min nation är Ali
Profet Muhammed sade: försköna era sammankomester med att nämna namn av Ali
Profet Muhammed sade: Den bäste personen efter mig är Ali
Profet Muhammed sade: Jag är varnaren och Ali är rätta vägen efter mig
Profet Muhammed sade: Befrielse av helvetet är kärlek till Ali
Profet Muhammed sade: Vem jag är hans huvudledare, Ali är hans huvudledare efter mig
Profet Muhammed sade: Ingen kunde gifte sig med Fatima, om Guden inte skapat Ali (Därför att dem har samma hederlighet och betydande personer)
Profet Muhammed sade: Först av er som kommer till dammen, är den förste som blev muslim vilken är Ali
Profet Muhammed sade: Ingen passeran Guds rättvisa förutom dem som förföljt Ali
Profet Muhammed sade: Ingen är min efterträdare förutom Ali
Profet Muhammed sade: Den mest eländiga person i världen är den som mördat Ali
Profet Muhammed sade: Tuba är ett träd i Paradiset, dess rötter i Alis hus och Ali är dess grenar
Profet Muhammed sade: Ali är isär skiljare mellan Sanning och falsk
Profet Muhammed sade:Ali är mest rättfärdiga person
Profet Muhammed sade: Jag och Ali tolkar rättvisa på samma sätt
Profet Muhammed sade: Min bror i detta liv och kommande är Ali
Profet Muhammed sade: Ali är bästa i hela mänskligheten den om förnekar det, har hädat
Profet Muhammed sade: Ali är dörren till nåd, den som kommer genom är troende
Profet Muhammed sade: Ali är Imam för de fromma, prins av troende och ledare för den fulländat
Profet Muhammed sade: Ali av min som Harron var av Mose
Profet Muhammed sade: Ali innehar rätt över denna nation som rätten till en far över sin son
Profet Muhammed sade: Ali följer Koranen liksom Koranen följer honom
Profet Muhammed sade: Ali och hans anhängare "shiiter" är vinnaren
Profet Muhammed sade: Ali är min kunskapsport, visaren för min nation, det som jag blev sändd med
Profet Muhammed sade: kärlek till Ali är tro, och den som hatar är hycklare
Profet Muhammed sade: Ali är delaren mellan paradiset och helvetet
Profet Muhammed sade: Ali är bland människor, som Surat Al-Tawhid i Koranen
Profet Muhammed sade:Jag och Ibrahim tycker om Ali
Profet Muhammed sade: O Ali : Den som lämnar dig, lämnar mig och den som lämnar mig, lämnat Gud "Allah"
Profet Muhammed sade: Ali är av mig och jag är av honom, han är ledaren av varje troende efter mig
Profet Muhammed sade: Ali är mest älskad skapad person till Allah och hans sändbud
Profet Muhammed sade: Att nämna Alis namn är att dyrkan, tittande till hans ansikte är tillbejdande
Profet Muhammed sade: Älskan till Ali är en god gärning, så ingen ting liknar det
Profet Muhammed sade: Alis ställning liknar Kaba
Profet Muhammed sade: Ali av mig liksom mitt huvud av min kropp
تعليق